کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی موسسه ماد دانش پژوهان
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

موسسه ماد دانش پژوهان

بازدید : 35
يکشنبه 11 اسفند 1398 زمان : 10:40

نگارش مقاله یک فرآیند تخصصی برای ارائه مطالب علمی در یک قالب استاندارد و مشخص شده است. پژوهشگر قبل از اقدام به نگارش مقاله میبایست از اصول نگارش، رفرنس دهی، بخش بندی مقاله و ترتیب ارائه مباحث در قالب یک پژوهش علمی اطلاع داشته باشد. این فرآیند برای نوشتن مقاله از پایان نامه نیز یکسان بوده و بر خلاف باور بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران، کپی کردن بخش های مختلف پایان نامه در قالب یک مقاله علمی نیست. نگارش مقاله با هدف تقویت رزومه تحصیلی، بهبود رزومه شغلی، پذیرش دکتری و اپلای انجام می شود. پژوهشگر قبل از اقدام به نگارش مقاله باید هدف خود از چاپ مقاله را مشخص کند. چرا که ژورنال مورد نظر و دلیل اصلی دانشجو برای چاپ مقاله تعیین کننده نوع نگارش مقاله خواهند بود. برای مثال دانشجویی را در نظر بگیرید که قصد پذیرش و اپلای تحصیلی را دارد. این دانشجو برای تقویت رزومه غالبا نیاز به نگارش مقاله ISI و یا SCOPUS ترجیحا با ایمپکت بالا (Impact) دارد. این بدین معنا است که در فرآیند نگارش مقاله، تمامی فاکتورهای مورد تایید نشریات ISI و SCOPUS باید رعایت شود. اگر استانداردهای نگارش مقاله کمتر از سطح علمی و تخصصی این ژورنال ها باشد، به احتمال زیاد مقاله رد (Reject) خواهد شد. حال شخصی را در نظر بگیرید که برای بهبود رزومه شغلی خود نیاز به نگارش مقاله یا نوشتن مقاله از پایان نامه داشته و قصد دارد یک یا چند مقاله علمی-ترویجی در ژورنال های داخلی چاپ کند. در همین راستا قطعا نحوه نگارش مقاله، استانداردهای نگارشی، هزینه و مدت زمان آماده سازی آن با مثال قبلی تفاوت فاحشی خواهد داشت. بنابراین نگارش مقاله و نوشتن مقاله از پایان نامه باید کاملا مبتنی بر هدف دانشجو از چاپ مقاله باشد.

موسسه ماد دانش پژوهان با در اختیار داشتن تیمی متخصص (بیش از 8000 دانشجو و فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ها و گرایشات مختلف) آماده ارائه خدمات در زمینه نگارش مقاله ISI, SCOPUS, ISC، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، کنفرانسی و علمی-تخصصی به شما دانشجویان عزیز می باشد.

نوشتن مقاله از پایان نامه فرآیندی پژوهش محور و تخصصی

فرآیند نوشتن مقاله از پایان نامه، مدت زمان استخراج و کیفیت مقاله نگارش شده فاکتورهای مهمی هستند که ارتباط مستقیمی با کیفیت پایان نامه دانشجو دارند. فرآیند نوشتن مقاله از پایان نامه کمی با نگارش مقاله از صفر تا صد تفاوت دارد. زمانی که هدف از کار پژوهشی برای دانشجو مشخص شد، آنگاه وی می تواند اقدام به نگارش مقاله از صفر تا صد نماید. ولی این فرآیند برای نوشتن مقاله از پایان نامه کاملا متفاوت است. در این حالت، کیفیت و محتوای پایان نامه تعیین کننده کیفیت مقاله و نوع ژورنالی است که قرار است مقاله در آن چاپ شود. برای مثال فرض کنید شما قصد نوشتن یک مقاله از پایان نامه تان را دارید. بر اساس بررسی های انجام شده مشخص می شود که پایان نامه شما از نظر ادبیات موضوع، تحلیل های آماری و بحث و نتیجه گیری محتوای قوی ندارد. در نتیجه مقاله استخراج شده نیز کیفیتی مشابه پایان نامه شما داشته و از نظر محتوایی در همان سطح پایان نامه باقی خواهد ماند.

در زمان نوشتن مقاله از پایان نامه، اگر قصد چاپ آن در ژورنال ISI و یا SCOPUS دارید، باید ارزیابی کنید آیا کیفیت پایان نامه شما در سطح این ژورنال ها هست یا خیر. لازم به ذکر است برخی از پژوهشگران می توانند با استفاده از روشهای مختلف مقاله ای که از پایان نامه با کیفیت پایین استخراج شده است را بهبود ببخشند و سطح آن را تا ISI, SCOPUS ارتقا دهند. در این روش زمانی که پژوهشگر فرآیند نوشتن مقاله از پایان نامه را به اتمام رساند، شروع به ارزیابی نقاط ضعف مقاله بر اساس ژورنال مورد نظر میکند. بعد از بررسی مشخص می شود که مقاله نگارش شده در یک یا چند بخش مانند حجم نمونه، روش نمونه گیری، ابزار تحلیل آماری، ادبیات موضوع به روز، رفرنس دهی، بحث و یا نتیجه گیری مشکل دارد. در صورتی که بدون تغییر در ساختار و ماهیت پژوهش بتوان این بخش ها را بهبود داد، پژوهشگر اقدام به نگارش مقاله جدید خواهد کرد. موسسه ماد دانش پژوهان با بیش از 18 سال سابقه در فرآیند نگارش مقاله، نوشتن مقاله از پایان نامه و استخراج مقاله از رساله دکتری توانسته است کمک شایانی به دانشجویان در جهت تقویت رزومه تحصیلی و شغلی آنها بنماید.

نگارش پروپوزال دکتری و ارشد، سنگ بنای پایان نامه و رساله

نگارش پروپوزال دکتری و ارشد به معنای ارائه طرح پیشنهادی تحقیق برای رساله و پایان نامه است. پروپوزال توسط دانشجو به اساتید راهنما و مشاور ارائه شده و در مقطع دکتری بر خلاف کارشناسی ارشد نیاز است که دانشجو از پروپوزال خود دفاع کند. نگارش پروپوزال دکتری بر خلاف باور برخی از دانشجویان به هیچ وجه کار راحتی نبوده و بسیار تخصصی و دقیق است. در حقیقت پروپوزال پایه و اساس پایان نامه و یا رساله شما در مقاطع ارشد و دکتری را شکل می دهد. اگر نگارش پروپوزال شما بصورت غیر تخصصی صورت پذیرد، در نهایت خروجی کار پایان نامه و یا رساله ای ضعیف، غیر قابل استفاده و بی کیفیت است.

نگارش پروپوزال دکتری خصوصا برای دانشجویانی اهمیت پیدا می کند که در نهایت به دنبال نوشتن مقاله از رساله خود بوده و قصد چاپ یک یا چند مقاله در یک یا چند ژورنال ISI, SCOPUS را دارند. بنابراین اگر اولین گام که نگارش پروپوزال دکتری و ارشد است قوی و محکم برداشته نشود در نهایت این موضوع روی فرآیند پژوهش، خروجی نتایج، قابل اطمینان بودن داده ها، امکان نوشتن مقاله از پایان نامه و چاپ مقاله ISI, SCOPUS تاثیر منفی خواهد داشت. همواره به دانشجویان توصیه می شود از اساتید و افراد متخصص در فرآِیند نگارش پروپوزال دکتری و ارشد بهره ببرند تا فرآیند پژوهشی آنها در نهایت کیفیت و ساختار مناسبی پیدا کند. موسسه ماد دانش پژوهان با سابقه ای درخشان در این زمینه و بهره گیری از اساتید و دانشجویان متخصص، خدمات مشاوره، اصلاح و نگارش پروپوزال دکتری و ارشد را در تمامی رشته های دانشگاهی با ضمانت برای شما دانشجویان گرامی فراهم می کند.

بازدید : 51
چهارشنبه 20 شهريور 1398 زمان : 16:52

با وجود این که چکیده مقاله دارای انواع مختلفی است، در ادامه به بررسی چگونگی نوشتن چکیده در رایج‌ترین شکل آن می‌پردازیم.

1- هدف خود را تشخیص دهید.

به عنوان مثال فرض کنید شما در حال نگارش مقاله‌ای تحت عنوان “ارتباط بین میزان غذا و نمرات پایین در مدرسه” هستید. باید بدانید این مسئله چرا مهم است؟ با انجام این تحقیقات چه مسئله‌ای حل خواهد شد؟ خواننده می‌خواهد بداند چرا مقاله شما مهم است و هدف آن چیست. چکیده توصیفی خود را با در نظر گرفتن سوالات زیر تکمیل سازید.

  • چرا شما چنین موضوعی را برای تحقیقات انتخاب کردید؟
  • چگونه به نتایج خود دست یافتید؟
  • چه چیزی را با انجام تحقیقات به دست آوردید؟
  • چرا این مقاله و یافته‌های شما مهم است؟
  • به چه علت مخاطب بایستی کل مقاله شما را مطالعه کند؟

2- مشکل موجود را توضیح دهید.

چکیده‌ها بیانگر مشکل موجود در پس مقاله و موضوع شما هستند. به این موضوع به عنوان مشکل اصلی که تحقیق یا پروژه شما به آن توجه کرده است، نگاه کنید. برخی اوقات می‌توانید مشکل موجود را با انگیزه‌های خود ترکیب کنید ولی بهتر است این دو موضوع را از هم جدا سازید و به شکل واضحی به بیان هرکدام بپردازید.

  • مقاله شما در حال حل کردن یا بهتر کردن چه مشکلی است؟
  • حوزه کلی تحقیق شما چیست؟
  • ادعا یا استدلال اصلی شما چیست؟

3- روش تحقیق خود را توضیح دهید.

پس از این که هدف، انگیزه و مسئله اصلی تحقیقات خود را مشخص ساختید، زمان آن رسیده است که یک دید کلی از چگونگی انجام گرفتن تحقیق خود را ارائه دهید. در صورتی که مقاله شما یک مقاله دست اول است، روش کار خود را توصیف کنید و در صورتی که مقاله شما مروری است، توضیح مختصری را ارائه دهید.

  • تحقیق خود را توضیح دهید و متغیرها و روش خود را مشخص سازید.
  • شواهدی را که باید برای تأیید ادعای خود داشته باشید توصیف کنید.
  • مروری بر مهمترین منابع خود داشته باشید.

4- یافته تحقیق خود را مشخص سازید.

این مرحله جایی است که شما چکیده خود را بین چکیده توصیفی و چکیده حاوی اطلاعات متمایز می‌سازید. در یک چکیده حاوی اطلاعات شما بایستی نتایج تحقیقات خود را ارائه دهید.

  • از تحقیق یا مطالعه خود به چه پاسخی رسیدید؟
  • آیا فرضیه یا استدلال شما پشتیبانی شد؟
  • یافته‌های اصلی شامل چه مواردی است؟

5- نتایج به دست آمده را ارائه دهید.

این مرحله بایستی چکیده مقاله شما را به پایان برساند و خلاصه تحقیقات شما را تکمیل سازد. در این قسمت به معنای کلی یافته‌های خود و اهمیت کلی تحقیق بپردازید. این نوع نتیجه گیری می‌تواند در هر دو نوع چکیده توصیفی و چکیده حاوی اطلاعات به کار برده شود. ولی در چکیده حاوی اطلاعات بایستی تنها به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • پیامدهای کار شما چیست؟
  • آیا نتایج شما کلی است یا بسیار خاص؟

6- چکیده نباید شامل موارد زیر باشد:

  • پیش زمینه طولانی و یا اطلاعات محتوایی
  • عبارات زائد، قیدها و صفت‌های غیرضروری و اطلاعات تکراری
  • کلمات اختصاری یا مخفف
  • ارجاع دادن به مقالات دیگر( به عنوان مثال: تحقیقات نشان داده است که…)
  • استفاده از عبارت “و غیره” و یا جملات ناقص
  • اصطلاحات به خصوص که ممکن است برای خواننده مبهم باشد.
  • استناد به کارهای دیگر
  • هرگونه تصویر، شکل، جدول و نمودار و یا ارجاع دادن به آنها

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 48
چهارشنبه 20 شهريور 1398 زمان : 16:51

نوشتن چکیده مناسب برای مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت مناسب بودن چکیده مقاله، احتمال گرفتن پذیرش و هم‌چنین احتمال جذب مخاطبان برای مقاله بیشتر است. در این مطلب به بررسی انواع چکیده و نحوه نگارش آن خواهیم پرداخت.

در صورت مناسب بودن چکیده مقاله، احتمال گرفتن پذیرش و هم‌چنین احتمال جذب مخاطبان برای مقاله بیشتر است. از این رو نوشتن چکیده از اهمیت بالایی برخوردار است.

1- تعریف چکیده مقاله

چکیده مقاله معمولا پاراگرافی در حدود ۳۰۰ کلمه یا کمتر است. یک چکیده مناسب بایستی موارد زیر را در بر گیرد:

  • هدف کلی تحقیق و مشکل یا مشکلات بررسی شده در مقاله
  • طراحی پایه تحقیقات
  • یافته‌های اصلی و یا روندهایی که در طول تحقیقات و آنالیز نتایج تحقیق به دست آمده است.
  • خلاصه مختصری از تفاسیر و نتایج تحقیقات.

2- انواع چکیده مقاله

برای شروع نوشتن چکیده مقاله بایستی ابتدا نوع چکیده مورد نیاز خود را تشخیص دهید. در حالت کلی چهار نوع چکیده برای مقالات موجود است.

2-1- چکیده انتقادی

چکیده انتقادی، علاوه بر این که یک توضیح کلی در رابطه با یافته‌ها و اطلاعات تحقیق در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، ارزیابی یا نظریه‌ای را در رابطه با در دسترس بودن و مناسب بودن تحقیقات، قابل اعتماد بودن آن و یا کامل بودن تحقیق در خود می‌گنجاند. محقق مقاله را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و معمولاً آن را با کارهای دیگران که دارای موضوع مشابهی هستند، مقایسه می‌کند. چکیده انتقادی معمولاً شامل ۴۰۰ الی ۵۰۰ کلمه است. به ندرت ممکن است کسی برای چکیده مقاله خود از نوع چکیده انتقادی استفاده کند.

2-2- چکیده توصیفی

چکیده توصیفی، نوع اطلاعات موجود در کار را نمایش می‌دهد. این نوع چکیده هیچ ارزیابی و حتی نتیجه و یافته‌های تحقیق را دربرنمی‌گیرد. این نوع از چکیده شامل کلمات کلیدی تحقیق و برخی اوقات هدف تحقیق، روش به کار گرفته شده در تحقیق و زمینه تخصصی آن را مشخص می‌کند. این نوع از چکیده در واقع ضرورتاً شامل خلاصه‌ای از تحقیقات خواهد بود و ارائه اطلاعات دیگر اختیاری است. چکیده توصیفی معمولاً بسیار کوتاه است و شامل حداکثر ۱۰۰ کلمه خواهد بود.‌

2-3- چکیده حاوی اطلاعات (رایج‌ترین نوع چکیده)

رایج‌ترین نوع چکیده مقاله، ارائه چکیده حاوی اطلاعات است. این نوع از چکیده مقاله و اثر نویسنده را مورد انتقاد قرار نمی‌دهد ولی اطلاعات ارائه شده در آن بیشتر از چکیده توصیفی است. یک چکیده مناسب از این نوع می‌تواند در مواردی به عنوان جانشین خود مقاله کاربرد داشته باشد. محقق تمام مباحث اصلی و نتایج مهم و همچنین شواهد موجود در تحقیق را ارئه می‌دهد. چکیده حاوی اطلاعات علاوه بر این که شامل اطلاعاتی است که در چکیده توصیفی یافت می‌شود( هدف، روش تحقیق و حوزه تخصصی)، هم‌چنین شامل یافته‌ها، نتایج و پیشنهاداتی برای محققان آینده خواهد بود. تعداد کلمات این نوع چکیده متفاوت است ولی معمولاً بیشتر از ۳۰۰ کلمه نخواهد بود.

2-4- چکیده برجسته

چکیده برجسته به طور اخص برای جلب نظر خواننده نسبت به مطالعه مقاله، تهیه می‌شود. در این نوع چکیده لزومی به ارائه تصویر کاملی از مقاله وجود ندارد و در واقع به طور هدفمندی این کار انجام نمی‌شود( تا خواننده را مجاب به خواندن تمام مقاله سازند). به دلایل مذکور این نوع از چکیده نمی‌تواند مستقل از مقاله و یا به عنوان جایگزینی برای مقاله به کار برده شود. استفاده از این نوع چکیده در کارهای حرفه‌ای و آکادمیک به ندرت قابل مشاهده است.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 540
چهارشنبه 6 شهريور 1398 زمان : 17:09

۷- در مقدمه خود پیش زمینه‌ای را برای مخاطب ایجاد کنید.

مسئله تحقیق را شناسایی کنید و به مخاطب ثابت کنید چه ضرورتی در انجام تحقیق شما وجود دارد.

  • در صورت نیاز می‌توانید این بخش را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید.
  • ارتباط بین متغیرها را تحت عناوین سوالات تحقیق و یا فرضیات تحقیق مشخص سازید و یا پیش بینی کنید. این کار به طور دقیق‌تری مسئله تحقیق را توصیف می‌کند.
  • مدارکی مبنی بر رقابتی بودن و تخصصی بودن خود در زمینه تحقیقاتی ارائه دهید.

۸- برای زمینه سازی تحقیق خود قسمت “مرور ادبیات” را تهیه کنید.

در این قسمت شما به مخاطبان خود خواهید فهماند که از تحقیقات انجام شده یا در حال انجام در زمینه تحقیقاتی خود آگاه هستید. همچنین بایستی بتوانید مخاطب را متقاعد سازید که تحقیقات شما مطلب جدید به تحقیقات پیشین اضافه کرده است و آنها را بهبود خواهد بخشید. بایستی در این بخش از کار سایر محققان قدردانی کنید، آنها را ارزیابی کنید و نتایج آنها را با نتایج خود در هم آمیزید و یا باهم مقایسه کنید.

این قسمت را لیست وار تهیه نکنید. تلاش کنید تا روند تحقیقات انجام گرفته شده را داستان وار برای محققان انتقال دهید و ثابت کنید که کار شما ادامه دهنده این روند خواهد بود.

۹- موضوع تحقیق خود را توضیح دهید.

این بخش به عنوان قلب پروپوزال شما شناخته خواهد شد و بایستی شامل اطلاعاتی در رابطه با روش تحقیق و ابزار شما باشد.

  • از این قسمت می‌توان با نام روش تحقیق نیز نام برد.
  • گزارش کاملی از تحقیق هدف خود تهیه کنید. این گزارش را برای افراد متخصص در زمینه تحقیقاتی خود تنظیم کنید.
  • اطلاعات موجود در این بخش بستگی به این دارد که تحقیق شما کیفی است یا کمی. ممکن است نیاز به زیربخش‌هایی تحت عنوان طراحی تحقیق، ابزار، روند جمع آوری و آنالیز داده‌ها و… باشد.
  • در رابطه با کاری که انجام خواهید داد واقع گرا باشید.
  • اطلاعات مرتبط با حجم نمونه و جامعه هدف خود را نیز در این بخش بگنجانید.

۱۰- منابع مرتبط به تحقیق خود را از سازمان خود معرفی کنید.

در صورتی که در حال انجام تحقیقات برای دانشگاه هستید، تحقیقات پیشین انجام گرفته شده در حوزه تخصصی خود در دانشگاه را برای معرفی بیشتر دانشگاه خود در تحقیق خود بگنجانید.

اطلاعات مرتبط به کارهای پیشین انجام شده در دانشگاه خود را جمع آوری کنید و در صورت ارتباط با تحقیق شما، آن را در منابع خود بگنجانید.

۱۱- منابع مورد استفاده را لیست کنید.

یک صفحه از پروپوزال خود را به معرفی تمام منابع استناد شده در تحقیقات اختصاص دهید.

۱۲- پروپوزال را معرفی کنید.

این بخش بایستی شامل اطلاعات کتاب شناختی در رابطه یا عوامل اصلی تحقیق باشد.

  • این بخش جزو بخش‌های اختیاری است و ضرورتی به وجود آن نیست.
  • میزان مشارکت و مسئولیت هر کدام از عوامل در این بخش مشحص خواهد شد.

۱۳- در صورت نیاز ضمایم را تشکیل دهید.

در بسیاری از انواع پروپوزال تهیه بخش ضمایم معمول است. در این بخش تمامی اسناد مورد نیاز برای درک بیشتر خوانندگان آورده خواهد شد. ضمایم گنجانده شده در پایان پروپوزال اغلب در داخل متن مرجع دهی میشوند و خواننده می‌تواند در صورت نیاز به آنها مراجعه کند.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 473
چهارشنبه 6 شهريور 1398 زمان : 17:07

یکی از نکات کلیدی در انجام تحقیقات علمی نگارش یک پروپوزال مناسب است. فرمت صحیح نگارش پروپوزال ممکن است بسته به نوع تحقیق شما و یا سازمان یا دانشگاهی که تحقیقات برای آن سازماندهی شده است متفاوت است و شما بایستی برای اطلاع از این فرمت به راهنمایی‌های سازمان مربوط مراجعه کنید. با این وجود برخی نکات اصلی و پایه‌ای جهت تهیه پروپوزال وجود دارد که در اغلب موارد یکسان است. در این مطلب قصد داریم با ارائه این نکات اصلی نحوه نوشتن پروپوزال را برای محققان تسهیل کنیم.

نحوه نوشتن پروپوزال در مراحل مختلف

نگارش یک پروپوزال مناسب ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد. یک پروپوزال خوب بایستی بتواند اصل تحقیق را به خوبی برای مخاطبان معرفی کند و اهمیت موضوع را برای آنها مشخص سازد. در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با نحوه نوشتن پروپوزال پرداخته‌ایم.

۱- برای پروپزال خود یک موضوع انتخاب کنید.

عنوان انتخابی برای تحقیق بسته به نوع تحقیق متفاوت است ولی در حالت کلی عنوان تحقیق بایستی مختصر و مفید باشد. مخاطبان بایستی بتوانند با مشاهده عنوان تحقیق، موضوع مورد مطالعه شما را تا حدودی درک کنند و انتظارات خود را از مطالعه مطالب شما شکل دهند. همچنین موضوع انتخابی بایستی دقیق و واضح باشد تا در صورت جستجوی عبارات مشخص توسط مخاطبان، نتیجه درستی ارائه داده شود.

برخی نکات اساسی و پایه‌ای در نحوه نوشتن پروپوزال وجود دارد که در نگارش و تدوین پروپوزال توسط محقق بایستی مد نظر قرار گیرند.

۲- صفحه عنوان را تهیه کنید.

صفحه عنوان معرفی کننده نام تحقیق، نام محقق و سازمان یا دانشگاه مربوط است.

هر سازمان و دانشگاه فرمت خاصی برای تهیه این صفحه دارد، می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه خود فرمت پروپزال مربوطه را دانلود کنید.

  • برای هر صفحه بایستی یک بالانویس که توضیح مختصری از صفحه مربوط است، تهیه شود.
  • صفحات بایستی به فرم مورد قبول هر سازمان شماره گذاری شوند.

۳- پروپوزال را در قسمت چکیده خلاصه نویسی کنید.

چکیده خلاصه‌ای از مسئله مد نظر تحقیقات است. در این بخش همچنین بایستی راه حل پیشنهادی و اهداف تحقیق ذکر شوند. تعداد کلمات چکیده معمولا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه خواهد بود.

۴- لیست کلمات کلیدی را که در پروپوزال شما به کار خواهد رفت، تهیه کنید.

به تعداد ۴ یا ۵ کلمه کلیدی انتخاب کنید که بتوانند نکات مهم تحقیقات شما را برای مخاطبان انعکاس دهند. کیووردها یا همان کلمات کلیدی بایستی از عباراتی انتخاب شوند که جستجوی بیشتری نسبت به بقیه دارند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب به دیده شدن بیشتر تحقیق شما کمک خواهد کرد. کلمات کلیدی می‌توانند یک کلمه یا عبارتی متشکل از ۲ الی ۴ کلمه باشند.

۵- فهرست مطالب را درج کنید.

فهرست پروپوزال معمولاً در صفحه سوم آن جای می‌گیرد و لیستی از بخش‌های مهم پروپوزال را برای مخاطبان ارائه می‌دهد.

  • پروپوزال‌های کوتاه که بیش از چند صفحه نیستند، نیاز به تهیه فهرست ندارند.
  • برای پروپوزال‌های طولانی علاوه بر تهیه فهرست مطالب، تهیه فهرستی از جداول و تصاویر نیز ضروری است.
  • تمام بخش‌ها و تقسیم بندی‌های اصلی پروپوزال بایستی در فهرست نام برده شوند.

۶- شروع به نوشتن مقدمه کنید.

مقدمه بایستی شامل بیان مسئله، هدف تحقیق و اهمیت تحقیق باشد.

  • مقدمه: مقدمه شامل یک متن کوتاه در رابطه با تحقیق و همچنین تئوری اصلی شکل دهنده تحقیقات خواهد بود.
  • بیان مسئله: بخش بیان مسئله از مقدمه تحقیق بایستی به این سوال پاسخ دهد: “چرا باید این تحقیق انجام شود و چه مسائل جدیدی بعد از انجام این تحقیق برای جامعه علمی تعریف خواهد شد؟”
  • اهداف تحقیق: بخش اهداف تحقیق از مقدمه تحقیق، هدف تحقیق را با یک عبارت دقیق مشخص می‌سازد.
  • اهمیت تحقیق: بخش اهمیت تحقیق از مقدمه تحقیق، به این سوال پاسخ می‌ دهد: “به چه دلیل حوزه تحقیقاتی شما حائز اهمیت است؟” این بخش همچنین نوع تحقیق را نیز مشخص می‌کند.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 41
يکشنبه 27 مرداد 1398 زمان : 18:50

1- پیشگفتار خود را پس از نگارش کامل مقاله، پایان نامه و یا کتاب شروع کنید.

در صورتی که هنوز نگارش متن خود را به پایان نرسانده‌اید، نوشتن پیشگفتار کار بسیار مشکلی خواهد بود. بنابراین نگارش پیشگفتار را به پایان نگارش متن تحقیق موکول کنید تا مجبور به دوباره نویسی نشوید.

2- اطلاعات مورد نیاز برای متن مورد نظر خود را مرور کنید.

ممکن است شما قصد داشته باشید پیشگفتاری برای کتاب، مقاله و یا پایان نامه تهیه کنید. هر کدام از این موارد فرمت خاصی را برای نگارش دارند که بایستی آن را رعایت کنید.

در صورتی که قصد انتشار متن خود را در یک انتشارات به خصوص دارید، از آنها فرمت مورد نظر را سوال کنید.

برای یک مقاله، به راهنمای نویسندگان مجله مد نظر خود مراجعه کنید و یا با ویرایشگر مجله در تماس باشید.

برای نگارش پیشگفتار پایان نامه از فرمت تعیین شده توسط دانشگاه خود استفاده کنید. اکثر دانشگاه‌ها تمپلت نگارش پیشگفتار پایان نامه را نیز در سایت دانشگاه قرار می‌دهند.

3- خواننده را به طور مستقیم راهنمایی کنید.

پیشگفتار با بخش‌های دیگر پایان نامه یا هر متن علمی دیگر متفاوت است. معمولاً این بخش نسبت به بخش‌های دیگر غیر رسمی‌تر نگارش می‌شود. به نحوی که گویا شما مکالمه کوتاهی با خواننده متن قبل از شروع به مطالعه متن را دارید. از پیشگفتار به عنوان فرصتی برای ایجاد ارتباط با خواننده بهره ببرید.

4- از قرار دادن اطلاعات مهم تنها در پیشگفتار پرهیز کنید.

احتمال این که خواننده بدون مطالعه پیشگفتار شما مستقیماً به مطالعه متن شما بپردازد، وجود دارد. بنابراین مطمئن باشید در صورتی که اطلاعات مهمی را در این بخش قرار داده‌اید، حتماً آن را در بخش دیگری تکرار کنید تا خواننده آن را از دست ندهد.

5- سعی کنید پیشگفتار شما در کمتر از دو صفحه بگنجد.

بهتر است پیشگفتار شما مختصر و مفید باشد. در این قسمت بایستی از ارائه اطلاعات غیرضروری پرهیز شود و پیشگفتار نهایتا در دو صفحه خلاصه شود. با این وجود اجباری برای این موضوع وجود ندارد و در صورتی که قصد داشته باشید اطلاعات مهمی را با خواننده در میان بگذارید، می‌توانید این بخش را طولانی‌تر کنید.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 38
يکشنبه 27 مرداد 1398 زمان : 18:50

1- پیشگفتار خود را مرور کنید و خطاهای احتمالی در نگارش آن را مشخص سازید.

نوشته خوب همواره با اصلاحاتی همراه است. بنابراین از ویرایش و تصحیح متن پیشگفتار خود اطمینان حاصل کنید. نکاتی که در این راستا بایستی به آن توجه کنید به ترتیب زیر است:

  • ساختار جملات
  • خوانایی بالا
  • اجزای جملات
  • ایرادات نگارشی و املایی
  • مشکلات انتخاب کلمات

2- از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید تا پیشگفتار شما را مطالعه کند.

به علت این که شما از اطلاعاتی که قصد انتقال آن را دارید آگاه هستید، افراد دیگر بهتر از شما می‌توانند متن نگارش شده شما را ویرایش کنند. از شخصی که متن شما را مطالعه خواهد کرد بخواهید تا ایرادات احتمالی را برای شما یادداشت کند تا بتوانید آنها را تصحیح کنید.

3- پیشگفتار خود را با توجه به بازخورد کسب شده تصحیح کنید.

با استفاده از فیدبک کسب شده از دوستان یا همکاران و هم‌چنین بازخوانی خود، بار دیگر متن را مرور کنید و در صورت نیاز ویرایش متن را انجام دهید. در نهایت خطاهای گرامری و املایی خود را تصحیح کنید.

4- بار دیگر پیشگفتار تهیه شده را مطالعه کنید.

متن خود را برای آخرین بار مرور کنید و ایرادات احتمالی در املا یا نگارش کلمات و جملات را ویرایش کنید. ممکن است مجبور شوید از شخص دیگری بخواهید تا متن شما را مرور کند.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 38
يکشنبه 27 مرداد 1398 زمان : 18:50

پیشگفتار ممکن است برای معرفی یک کار علمی اعم از کتاب، مقاله یا پایان نامه به کار رود. پیشگفتار بایستی اطلاعاتی را در رابطه با پیش زمینه شما به منظور اثبات اعتبار خود برای مخاطب و همچنین علت نوشتن متن علمی حاضر باشد. در نگاه اول ممکن است نوشتن پیشگفتار کار دشواری به نظر آید، ولی نوشتن آن باعث می‌شود مخاطب شما قبل از مطالعه متن، اطلاعات کافی را در رابطه با آن به دست آورد. در صورتی که با قالب‌های از پیش تعیین شده سعی در نگارش پیشگفتار داشته باشید، تهیه پیشگفتار کار ساده‌ای خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به معرفی پیشگفتار و به طور اختصاصی به معرفی پیشگفتار پایان نامه بپردازیم و نکات نگارش آن را مرور کنیم.

1- پیش زمینه خود را معرفی کنید.

در این قسمت شما می‌توانید خواننده را با پیش زمینه تخصصی و تحصیلی خود آشنا سازید.

در صورت نیاز مدارک خود را ارائه دهید. به عنوان مثال در صورتی که د حال نگارش کتابی در زمینه اختلال دو قطبی هستید، بایستی خواننده را مطمئن سازید که قبلا در زمینه روانشناسی تحصیل کرده‌اید.

2- علت و یا انگیزه خود را از انجام تحقیقات مشخص سازید.

ممکن است خواننده علاقه داشته باشد بداند چه کسی شما را برای انتخاب چنین موضوعی تشویق کرده است. همچنین ممکن است خود شما علاقه داشته باشید تا روند انتخاب موضوع خود را با خواننده در میان بگذارید تا در فهم بقیه مطالب وی را یاری کنید. با این حال نوشتن این بخش اختیاری است و ضرورتی برای معرفی مشوق یا انگیزه انتخاب تحقیقات حاضر برای خواننده وجود ندارد.

3- علت اهمیت متن خود را برای مخاطب توضیح دهید.

چرا خواننده بایستی متن شما را مطالعه کند؟ چه چیزی مطلب شما را با ارزش ساخته است؟ پاسخ به این سوالات را در پیشگفتار خود بگنجانید. این کار به خواننده کمک می‌کند تا خلاءهایی را که شما برای پر کردن آنها تلاش می‌کنید درک کند و متوجه شود با مطالعه مطلب حاضر چه اطلاعاتی را به دست خواهد آورد.

4- مخاطب هدف خود را مشخص سازید.

این کار به خواننده کمک می‌کند تا بداند آیا مطلب حاضر برای وی مفید خواهد بود یا خیر. با وجود این که شما قصد دارید مخاطبان بیشتری را برای نوشته خود جلب کنید، در صورت مشخص کردن مخاطبین هدف خود، از ناامید شدن خوانندگان جلوگیری می‌کنید.

5- برای خواننده مختصری از اطلاعاتی را که با خواندن متن شما کسب خواهد کرد، ارائه دهید.

این کار به خواننده کمک خواهد کرد تا انتظارات خود را از مطالعه مطلب شما شکل دهد. هم‌چنین نکات مهم در متن را برای خوانندگان برجسته‌تر خواهد ساخت. در حالت کلی این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیام خود را به طور موثرتری برای مخاطبان انتال دهید.

6- بینش جالبی از متن را برای مخاطب انتقال دهید.

ممکن است شما بخواهید جزئیات بیشتری را در رابطه با تحقیقات خود با خواننده در میان بگذارید (انجام این کار کاملاً اختیاری است). ممکن است احساس کنید برخی اطلاعات برای خواننده جالب خواهد بود و یا برای درک بیشتر متن به وی کمک خواهد کرد. در صورتی که شما قصد انتقال چنین اطلاعاتی را برای خواننده تحقیق خود دارید، پیشگفتار مکان مناسبی برای ارائه این اطلاعات خواهد بود.

7- در صورت نیاز از افراد خاصی که شما را یاری کرده‌اند قدردانی کنید.

ممکن است شما بخواهید تا از افرادی که در انجام تحقیقات و یا نگارش و ویرایش متن تحقیق به شما یاری رسانده‌اند قدردانی کنید. این قدردانی‌ها می‌توانند در قسمت پیشگفتار گنجانده شوند.

قدردانی از افرادی که شما را در انجام تحقیقات یاری کرده‌اند، در قسمت پیشگفتار انجام می‌گیرد.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02128424343

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 57
چهارشنبه 16 مرداد 1398 زمان : 19:13

اگر شما به تازگی وارد دنیای تحقیقات شده باشید، احتمالا نام اسکوپوس به گوش شما خورده است. سوالی که در این مرحله برای هرکدام از ما پیش می‌آید این است که: اسکوپوس چیست و چه کاربردی در نوشتن مقاله و انجام کارهای پژوهشی دارد. اسکوپوس یک نمایه استنادی مربوط به الزویر (Elsevier) است که حدود ۳۶۰۰۰ موضوع را در علوم مختلف از جمله علوم زیستی، علوم اجتماعی، فیزیک و شیمی، در بر می‌گیرد. اسکوپوس شامل سه بخش کلی مجلات، نشریات دانشگاهی و کتاب‌ها می‌شود. تمامی محصولات اسکوپوس فارغ از اینکه متعلق به چه شخص یا سازمانی باشند، سالانه توسط افراد متخصص مورد بازبینی قرار می‌گیرند تا از رعایت شدن معیارها و استانداردهای کیفیت بالا، اطمینان حاصل شود.

1- محتوای اسکوپوس چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

اسکوپوس در زمینه‌های ذکر شده دارای عناوین مختلفی به شرح زیر است:

  • ۱۵۰۰۰ مجله
  • ۱۲۰۰ مقاله با دسترسی رایگان
  • ۵۰۰ مقاله کنفرانسی
  • بالغ بر ۶۰۰ نشریه دانشگاهی
  • ۲۰۰ مجموعه کتابی
  • ۳۸۶ میلیون وبسایت علمی
  • ۲۲ میلیون ثبت اختراع از ۵ دفتر ثبت اختراع مختلف

2- نحوه دسترسی به اسکوپوس

عضویت در سایت اسکوپوس پولی است و شما برای استفاده از مقالات این سایت یا باید در این سایت عضو شده باشید و یا از نویسنده‌های مقالات چاپ شده در اسکوپوس باشید. البته برخی از دانشگاه‌ها با خرید اشتراک سالیانه این سایت، برای دانشجویان خود این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانند به طور رایگان از مقالات اسکوپوس استفاده کنند.

3- متداول ترین روش جست‌وجو در اسکوپوس چیست و با چه عناوینی می‌توان در اسکوپوس سرچ کرد؟

روش رایج جست‌وجو در اسکوپوس، جست‌وجوی نام مقاله است. با این وجود شما می‌توانید با جستن نام نویسنده مورد نظر خود به مقاله‌های آن شخص، و یا با جستن نام یک سازمان علمی به مقاله‌های آن سازمان دسترسی پیدا کنید.

4- مزایای چاپ مقاله در اسکوپوس چیست و مردم به چه دلیل طرفدار آن هستند؟

4-1- افزایش تعداد بازدید و قابلیت در دسترس بودن:

پیدا کردن مقاله‌‌های علمی به اندازه دشواری اطمینان پیدا کردن از کیفیت آن‌ها، کار مشکلی است. اسکوپوس دسترسی آسان به مقاله‌ها را تقویت می‌کند و اعتبار مناسبی به مقاله‌های چاپ شده می‌بخشد.

4-2- افزایش همکاری‌های عمومی:

کشفیات به ندرت در انزوا رخ می‌دهد؛ اختراعات و کشفیات در خلال مطالعه، آنالیز و به اشتراک گذاشتن تحقیقات و دیدگاه‌های چندرشته‌ای، تقویت می‌شود. اسکوپوس با برجسته کردن کار اشخاص کلیدی و متخصصان در یک زمینه تحقیقاتی مشخص، برای محقق این امکان را فراهم می‌کند که بتواند با افراد دیگر در زمینه تحقیقاتی خود ارتباط برقرار کند و به دانش خود اضافه کند. همکاری‌های عمومی باعث رشد و ارتقای کشفیات علمی می‌شود.

4-3- افزایش احتمال گرفتن بورسیه تحصیلی:

امروزه بورسیه گرفتن برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان وارد یک مرحله بسیار پیچیده و رقابتی شده است. چاپ شدن مقاله در اسکوپوس به مقاله و نویسنده اعتبار خاصی می‌بخشد و امکان گرفتن بورسیه تحصیلی را بالا می‌برد. اسکوپوس با داشتن حوزه علمی وسیع، به محققانی که در علوم مختلف مقاله‌ای در اسکوپوس چاپ کرده‌اند، این اجازه را می‌دهد که درخواست‌نامه‌های جامعی در زمینه‌های مختلف برای دانشگاه‌های مد نظر خود ارسال کرده و شانس پذیرش خود را بالا ببرند.

4-4- توانمندسازی سازمان‌ها:

کسانی که مسئولیت اداره یک سازمان علمی را به عهده دارند، همواره با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌شوند. چالش‌هایی از قبیل: ماندن در اوج در یک دنیای تحقیقاتی که همواره در حال رشد است، آموزش سیستم عامل‌های گوناگون به افراد و اثبات ارزش راه حل‌های خود با کمترین بودجه تحقیقاتی. اسکوپوس با دسترسی بی‌نظیر به تحقیقات جهانی و امکان ادغام برنامه‌های موجود، به سازمان‌ها در راستای توانمندسازی، کمک شایان توجهی می‌کند.

5- رتبه‌بندی در اسکوپوس:

اسکوپوس یکی از معتبرترین منابع جهت تعیین شاخص اچ برای نویسندگان است. این شاخص با توجه به تعداد مقالات چاپ شده نویسنده و همچنین تعداد استنادات به آن مقالات در طول دوره زمانی دو ساله محاسبه می‌شود. این شاخص معیار خوبی برای سنجش میزان اعتبار افراد و دانشگاه‌هاست.

همچنین اسکوپوس برای رتبه‌بندی مقالات از فاکتور Q استفاده می‌کند. مجلات با توجه به سطح علمی و کیفیت، در ۴ سطح Q1,Q2,Q3,Q4 طبقه‌بندی می‌شوند. مجلات با رتبه Q1، با توجه به استانداردها و معیارهای اسکوپوس، بهترین مقالات از نظر کیفت به شمار می‌روند. به همین ترتیب مقالات Q2 و Q3 رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند و مجلات با رتبه Q4، از پایین‌ترین سطح کیفیت برخوردارند. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر باید تلاش کنید تا مقالاتی را با رتبه Q1 یا Q2 به چاپ برسانید. همچنین در صورتی که می‌خواهید در مقاله خود به مراجع معتبری استناد کنید، می‌توانید از این فاکتور برای انتخاب مقاله مرجع کمک بگیرید.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02144268545

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

بازدید : 33
چهارشنبه 16 مرداد 1398 زمان : 19:13

یکی از مهم‌ترین المان‌های نگارش یک مقاله علمی پژوهشی آشنایی با انواع مقاله های علمی پژوهشی و رعایت فرمت نوشتاری هر کدام از انواع آن است. رعایت فرمت صحیح هر کدام از انواع مقاله های علمی پژوهشی در گرفتن پذیرش جهت چاپ در مجلات معتبر، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی انواع مقاله های علمی پژوهشی و فرمت نوشتاری هر کدام خواهیم پرداخت.

  1. مقاله های استدلالی
  2. مقاله های تحلیلی
  3. مقاله های توصیفی
  4. مقاله های مقایسه‌ای
  5. مقاله های علت و معلولی
  6. مقاله های گزارشی
  7. مقاله های تفسیری

1- مقاله های استدلالی

مقاله های استدلالی دو روی یک مسئله بحث برانگیز را در یک مقاله به نمایش می‌گذارند. یک مقاله استدلالی خوب بایستی شامل استناداتی به محققانی که هر کدام از راه حل‌های منطقی را با دلیل و برهان به نمایش می‌گذارند باشد و نکات مثبت و منفی هرکدام از تحلیل‌ها را اشاره کند. نکته گیج کننده در این نوع از مقاله های این است که نویسنده ممکن است یکی از راه حل‌های مطرح شده را بیشتر قبول داشته باشد ولی در نگارش خود بایستی بی طرف باشد و از بیان احساسات شخصی خودداری کند.

2- مقاله های تحلیلی

مقاله های تحلیلی شامل اطلاعاتی از منابع مختلف هستند ولی تمرکز آنها بر تحلیل دیدگاه‌های مختلف در رابطه با یک موضوع علمی، به جای بررسی یک دیدگاه معتبر است. نویسنده یک مقاله تحلیلی ممکن است روی یافته‌ها، روش تحقیق و یا نتایج محققان دیگر تمرکز کند و مقاله خود را با استفاده از خلاصه‌ای از مقالات دیگر نگارش کند. نویسندگان این مقالات برای محققان آینده فرمت‌های خاصی را برای انجام تحقیقات پیشنهاد خواهند کرد.

3- مقاله های توصیفی

مقاله های توصیفی اغلب توصیف مناسبی برای خود ارائه می‌دهند. نویسندگان این مقالات موضوع خود را از دیدگاه عملی توصیف می‌کنند که معمولاً این توصیف از هر گونه احساسات و یا تحمیل نظر نویسنده به دور هستند. با وجود این که مقالات علمی پژوهشی توصیفی شامل واقعیاتی از منابع مختلف خواهند بود، این اطلاعات بدون تفسیر باقی خواهند ماند و نویسنده تنها به بیان نتایج محققان دیگر بسنده خواهد کرد. نوشتن یک مقاله علمی پژوهشی از نوع توصیفی به خصوص برای محققانی که علاقه دارند نظر خود را در رابطه با مسائل مختلف بیان کنند مشکل خواهد بود؛ با این وجود نگارش یک مقاله توصیفی خوب، می‌تواند استایل اطلاعاتی با ارزشی را برای بحث‌ها و تفسیرهای دیگران در رابطه با موضوع فراهم کند.

4- مقاله های مقایسه‌ای

مقاله های مقایسه‌ای اغلب برای مقایسه دو نویسنده مختلف و یا داستان‌هایی در یک ژانر مشخص به کار می‌روند. این مقاله های ممکن است در علوم اجتماعی برای مقایسه دو دیدگاه مختلف کاربرد داشته باشد. هم‌چنین در فلسفه از این نوع مقالات برای مقایسه دو طرز فکر از چارچوب‌های فلسفی مختلف استفاده می‌کنند. حتی محققان در تحقیقات کسب و کاری این نوع مقالات را به عنوان مثال برای مقایسه دو استایل رهبری مختلف به کار می‌برند. نکته مهم در رابطه با مقاله علمی پژوهشی از نوع مقایسه‌ای این است که نویسنده بایستی در عین حال که دو دیدگاه مختلف را به طور خلاصه مطرح می‌کند، قسمت عمده مقاله را به بیان نطرات خود در مقایسه دو دیدگاه اختصاص دهد. مقاله های مقایسه‌ای اغلب برای مقایسه دو نویسنده مختلف و یا داستان‌هایی در یک ژانر مشخص به کار می‌روند.

5- مقاله های علت معلولی

مقاله های علت معلولی از انواع مقاله های علمی پژوهشی نتایج ممکن یا قابل انتظار برای یک اقدام و یا سیاست خاص را در یک توالی منطقی پی گیری می‌کنند. این پی گیری بایستی به گونه‌ای انجام پذیرد که مخاطب بتواند به راحتی آن را دنبال کند. یک مقاله علت معلولی خوب که در آموزش و یا کسب و کار قابل استفاده باشد، بایستی بتواند علاوه بر بیان نتایج احتمالی برای یک اقدام خاص، درصد احتمالی وقوع هر کدام از نتایج مطرح شده را نیز با توجه به روند منطقی نتیجه‌گیری‌ها برای مخاطبان ارائه دهد.

6- مقاله های گزارشی

مقاله های گزارشی اغلب به صورت یک یادداشت و یا فرمت کسب و کار ارائه می‌شوند و هدف از نگارش آنها معمولاً ارائه یک موقعیت مناسب به عنوان مطالعه موردی و یا case study است. به عنوان مثال یک مقاله گزارشی ممکن است از طرف یک استاد برای نویسنده سفارش داده شده باشد تا نویسنده بتواند مشکل کلیدی در یک سناریوی کاری یا مطرح کند .

7- مقاله های تفسیری

مقاله های تفسیری از انواع مقاله های علمی پژوهشی اغلب توسط اساتید برای دانشجویان سفارش داده می‌شوند. اساتید معمولاً از دانشجویان می‌خواهند تا با استفاده از دانش تئوری کسب شده در یک کورس آموزشی، بتوانند راه حل مناسبی را برای یک مطالعه موردی خاص مطرح کنند.

روش های تماس

تلفن دفتر مرکزی-خطوط ویژه: 02144268545

پیامک: 50002357

شبکه های اجتماعی تلگرام – واتس اپ – ایمو: 09102340118

وب سایت: https://www.118daneshgah.com

ایمیل: info@118daneshgah.com

تعداد صفحات : 4

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 47
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 633
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 7153
  • کدهای اختصاصی